Krótki wykład dla osób, które chcą zautomatyzować bramę skrzydłową

 

 

Teoria

(łopatologiczna)

 

Automat napędowy każdej bramy (garażowej dowolnego typu, wjazdowej skrzydłowej, wjazdowej przesuwnej) składa się z urządzenia, które ciągnie ( silnik), urządzeń, które zajmują się przeniesieniem tej siły na konkretny rodzaj bramy oraz elektroniki, która musi być zaprogramowana, aby „pilnowała” zadanych cyklów bramy. Na nic Wam tani napęd, który pozbawiony jest elektroniki pilnującej cyklów zamykania/otwierania, o czym przekonacie się podczas wizyty u blacharza, któremu będziecie wyjaśniali jak to żona uruchomiła z pilota bramę, brama się otwarła, żona wjechała, ale postanowiła cofnąć, no i ponieważ tani napęd nie miał barier fotooptycznych – brama zatrzasnęła samochód...

Do niczego będzie napęd, który ma reklamowany bardzo dobry silnik (chodzi o moc), ale podrzędnej jakości elementy przenoszące napęd gdyż siła samego motoru, oczywiście ważna - bo musi być dobrana do wagi i funkcji bramy ( o tym dalej) zda się na nic, jeśli uchwyty, koła zębate, łańcuchy będą puszczały, luzowały się, zacinały – słowem nie sprawią, że brama prawidłowo wykona cykl pracy.

 I wreszcie, – JEŚLI WASZA BRAMA została źle wykonana – nie pomoże jej żaden napęd. Jeśli, żeby zamknąć Waszą bramę musicie ręcznie cos tam dopchnąć, coś dociągnąć, czy podciągnąć - żaden napęd nie wykona tych dodatkowych czynności za Was. Taki „mądry” nie jest. Jeżeli słupki Waszej bramy nie są solidne, nie mają fundamentowania, które zgodnie ze „sztuką automatyki” muszą być posadowione poniżej przemarzania a przykręcicie do nich siłownik – urządzenie to będzie codziennie z siłą ok. 60 kilogramów tak szarpało Wasz słupek aż go wyszarpie lub obluzuje. Jeśli marzycie o automatyce dla Waszej bramy, której słupki z rurki niegdyś zabetonowaliście w dołku o wymiarach wiadra macie najpierw podejść do furtki i samodzielnie „pogibać” słupkiem. Jeśli zauważycie, że słupek się rusza „pod rękami” – nawet nie próbujcie wołać ekipy monterskiej. Oni oczywiście przyjadą, oczywiście przykręcą siłowniki i oczywiście, kiedy brama się „rozchwieruta” nie uwzględnią Wam gwarancji na zniszczony siłownik ( a zniszczy się po roku), bo powiedzą, że to z winy bramy i będą głusi na Wasze awantury. Co więcej – wygrają nawet w Sądzie, bo udowodnią, że siłownik był zamocowany prawidłowo....  Tu ważna informacja! Szanujący się monter ( z szukajcie wyłącznie autoryzowanego czyli takiego, którego referencje sprawdzicie dzwoniąc do firmy producenckiej) NIGDY nie zamontuje automatu do bramy wadliwej dlatego, że szanująca się firma  daje na napęd DWA LATA gwarancji (firmy - liderzy na rynku mają już w ofercie automaty o gwarancji 5 letniej). Solidna firma (producent i monter) nie tylko dlatego odstępuje od montażu  siłowników ,że kosztowna jest obsługa gwarancyjna (u liderów zawsze bezpłatna) tylko dlatego ,że solidna firma dba o markę i wiedząc ,że winna będzie brama nie chce aby inwestor zwalał winę na napęd.

Tu jeszcze jedna istotna wielce informacja o rynku automatyki.

Musicie wiedzieć ,że automaty bram to prawie taki sam rynek jak motoryzacyjny. Są cinquecento i mercedesy. W przeciwieństwie jednak do samochodów - na rynku automatów tak się porobiło ,że różnica w cenie między automatem klasy cinquecento a automatem mercedesem wynosi 200-300 złotych  a na dodatek producenci cinqecento wiedząc ,że ich automaty nie są bezawaryjne czynią najróżniejsze zastrzeżenia w gwarancjach tak aby w zasadzie kiedy klient „kupi” mieć go maksymalnie „z głowy”. Mercedesy zaś dzięki samej konstrukcji urządzenia mając ewentualne awarie  „z głowy” mogą sobie pozwolić na dowolnie długie gwarancje. Cierpią tylko dlatego ,że –po pierwsze - MUSZĄ w ramach walki konkurencyjnej stosować niższe niż unijna wartość automatu ceny. (dobrze im tak ,co notuję jako klient). Po drugie cierpią bo nasze stare bramy były spawane na oko i do „domykania ręką”. Najczęściej więc montaż automatu jest kilkudziesięciominutową czynnością poprzedzaną całodniowymi spawalniczymi zabiegami wokół bramy.

Jest jeszcze jedna różnica pomiędzy rynkiem samochodów a rynkiem automatów napędowych bram. W branży motoryzacyjnej jeszcze nikt nie wpadł na pomysł aby poskupować stare maluchy  poskręcać, podczyścić i super pomalować a następnie sprzedać w markecie jako „super śmigacza”  który  spełni wszelkie oczekiwania. A tak jest z automatyką! Kto nie wierzy – niech idzie do dowolnego marketu budowlanego ,żeby dowiedzieć się ile kosztuje napęd . Następnie powinien zadzwonić do dowolnej markowej firmy aby uzyskać wiedzę iż napęd  firmowy kosztuje tam o ok. 50 procent więcej. Wyposażony w taką wiedzę Czytelnik powinien już samodzielnie podumać dlaczego niby to samo tak różnie kosztuje.

Ja tylko trochę podpowiadam: Zamiast solidnych przekładni można wstawić zębatki „z blachy dachówkowej” ,Obudowa może być z plastiku , bo jak się rozbije to i tak będzie na klienta. Zamiast elektroniki właściwej można wstawić prosty chip kupowany w kontenerach na kilogramy. Ogólnie. Chcecie się dorobić na produkcji napędów? Bierzecie inżyniera któremu kupiliście markowy zestaw napędowy, rozkręcacie urządzenie i mówicie mu tak. Wszystko co tu jest ma być z tańszych materiałów i musi działać minimum rok. Inżynier bierze się do roboty, wy w wynajętej hali tłuczecie tego kilkanaście tysięcy sztuk , wpychacie do marketów i znikacie na Hawaje...Nie ,że się chowacie! Wszystko jest legalnie. Jeżeli klient zepsuje napęd w owym roku gwarancyjnym dajecie mu nowy. STAĆ WAS. Wyprodukowaliście i tak o 10 procent więcej zestawów ,żeby jakby co podmieniać bo to taniej kosztuje niż zapewnić serwis w skali kraju. Co więcej taki Wasz marketowy napęd potrafi pracować dłużej niż rok. Działa tu statystyka i efekt machnięcia ręką ( ulubiony efekt firm produkujących dla marketów) – Efekt ów polega na tym ,że jak klient który kupił automatykę za grosze a potem kilka razy załatwiał wymianę , kilka razy zapłacił za wizytę montera ( marketowe automaty nie mają serwisów)- macha ręką i zamawia automat firmowy. Proste?!

Bez wątpienia statystyczny Polak jest ciągle (mimo 10 rocznicy debiutu hipermarketów) bezbronny umysłowo wobec zjawiska jakim markety są. Polak ciągle myśli, że jak jest w super hali i śmiga wózkiem po flizach i między czerwonymi napisami odszuka ,że coś bardzo potaniało co wcześniej było drogie to jest to  efekt wyłącznie jego sprytu talentu i w ogóle genialności. Polak ciągle myśli ,że w ślicznym sklepie wszystko jest śliczne oprócz tego ,że tanie. Kiedyś tak myślał biegając w odpust między straganami i kupując swojej dziewczynie pierścionek z rubinowym oczkiem za kilka złotych. Pierścionek rdzewiał po kilku godzinach ale było fajnie, nie?

Szczytem owej bezbronności umysłowej jest klient, który w alejce z napędami zapytany przez sprzedawcę jakiego napędu szuka mówi ,że zielonego bo w takim kolorze ma bramę...

Ogólne podsumowanie na koniec tego akapitu. Jeśli ktoś chce przewieźć tonę ziemniaków na przyczepie i musi do tego transportu użyć jakiegoś samochodu może ulec argumentom sprzedawców aut tanich i w nadziei, że jakoś to będzie - nabyć malucha, ale nie pozna swego auta po roku.... Może też ulec reklamie i kupić „porsche z klimą” i rzeczywiście przy takiej mocy silnika da radę nawet ziemniakom tylko po co przepłacać....

Kto nie zrozumie, że DOBRY AUTOMAT do Waszej bramy – to automat do niej ( i do funkcji, jakich oczekujecie) WŁAŚCIWIE DOBRANY – ten nie zrozumiał – jak na razie nic....

Praktyczne wskazówki  w punktach

(Do zanotowania)

 

Brama skrzydłowa składa się ze słupków i ram. Ramy wiszą na zawiasach. Proszę się nie uśmiechać – to wszystko jest bardzo ważne. Patrząc na swoją bramę w nadziei, że będzie wkrótce „chodziła sama” musicie wykonać takie czynności:

1-     Szarpanie słupkami (omówione wyżej)

2-     Oglądamy słupek. Jeśli do niego będzie mocowany siłownik musicie sprawdzić, w jakim miejscu jest zawias. Dla uproszczenia zakładamy, że słupek jest w przekroju kwadratowy i patrzymy na bramę od góry. I teraz: zawias jest przyspawany bliżej drogi, w środku szerokości słupka lub w stronę posesji. Przy ręcznym otwieraniu usytuowanie zawiasu było to obojętne. Dla siłownika nie jest. Jeśli zawias macie bliżej drogi – siłownik może jej nie otworzyć pod kątem prostym, bo każdy typ siłownika ma swój promień otwierania. Oczywiście „automatycy” dobiorą Wam siłownik specjalistyczny, ale urządzenie takie będzie Was drożej kosztowało niż przyspawanie zawiasów w inne miejsce. Wniosek? Oglądacie bramę po to, aby JĄ DOSTOSOWAĆ DO URZĄDZENIA NAPĘDOWEGO, bo wyjdzie taniej, niż gdy będziecie musieli dobrać urządzenie. Im jest ono bardziej specjalistyczne –tym kosztowniejsze!

3-     Z poziomicą badacie skrzydła bramy. Oba skrzydła (patrząc od ziemi) muszą się stykać na jednym poziomie. Kiedy je otwieracie – na tym samym poziomie oba skrzydła muszą wykonać otwarcie i zamkniecie. Doskonale bada się to za pomocą poziomicy laserowej, bo przyświecicie w ustalony punkt i otwierając, zamykają furtki natychmiast sprawdzicie czy „chodzą” po jednej linii. Jeśli nie będą liniowe – siłownik tego skrzydła, które „chodzi na innym poziomie” będzie się psuł, albo zawieszał w pracy, albo ułamywał mocowanie. Wniosek? Brama ma być liniowa, słupki dokładnie pionowe (sprawdzacie poziomicą) a jeśli nie są – trzeba poprawić bramę...Pion i poziom to podstawa współpracy bramy z automatem. Zobaczcie czy równa jest odległość skrzydła bramy od słupka a zazwyczaj zauważycie, że ktoś, kto wspawał Wam zawiasy - zrobił to na oko.

4-     Badacie skrzydło sprawdzając jego poprzeczne wzmocnienie. Czasami jest to element przyspawany pod kątem ( na ukos) czasami w poprzek. Tylko Ci, którzy mają poprzeczne wzmocnienie ramy skrzydła bramy usytuowane poziomo na wysokości 1/3 od dołu - mają bramę przygotowaną do współpracy z siłownikiem. Każde inne usytuowanie poprzecznego wzmocnienie wymaga starannej analizy w efekcie, której albo monter zaakceptuje stan istniejący (wtedy domagacie się gwarancji na piśmie, że brama jest odpowiednio przygotowana!!!) albo w skrzydło trzeba wspawać dodatkowe wzmocnienie tam gdzie ono ma być.... Jest to absolutnie konieczne.

 

Puenta (znów filozoficzna)

Ale bolesna

 

Kto nie wierzy że najlepszy nawet siłownik zastąpi wadliwie  wykonaną lub nie przygotowaną do współpracy z automatem bramę ( a ma prawo, bo nie musi się znać na teorii przeniesienia lub  siłach zrywu) powinien poeksperymentować samodzielnie . Wystarczy, żeby przywiązał linę holowniczą do swojego samochodu nie tam gdzie konstruktor przewidział i zalecił, czyli „w specjalne ucho” tylko np. za zderzak. Następnie niech poprosi kolegę, aby swoim autem kilkakrotnie, nawet lekko, szarpnął za linę....Potem będą obaj mieli nieco czasu na rozważania teoretyczne.

NB

P.S ( od autora).

Serwisantom Austriackiej firmy Tousek dziękuję za cierpliwe i spolegliwe wyprowadzenie mnie z błędu ,że temat „automatyka bram” jest w zasadzie banalny...

 

Foto-test czy zapamiętaliście wykład...

 

Prawda ,że piękna brama? No niestety ,żeby ją napędzić trzeba ją przerobić...Przystosować do współpracy z automatem. Poprzeczne wzmocnienie bramy jest za nisko...

No i skrzydła nierówne....

Tu inny przykład bramy równie pięknej ale nie projektowanej z zamysłem zmechanizowania. Niemniej brama okazała się wystarczająco sztywna...

 

 

Tu widzicie wszystko co trzeba. Siłownik staranne doprowadzenie energii (jeszcze przed fugowaniem) odbój gumowy dla skrzydła i zawiasy które trzeba było poprawić...

 

Brama skrzydłowa. Oglądacie ja od góry. „A”- słupek , „C” – zobaczcie w jakim miejscu są zawiasy , „B” – skrzydło bramy , „D” uchwyt do którego mocowany jest siłownik. Na zdjęciu przyspawany z boku słupka. Może być z przodu.Nie chodzi o położenie lecz o odległość punktu mocowania siłownika „E” od słupka. Ta odległość limituje m.inn. kąt otwarcia bramy

 

 

 

Bardzo ważne! Żeby Wasza brama otwarła się pod katem prostym albo w odpowiedni sposób zamontujecie uchwyty siłownika (kąty pokazujemy linia przerywaną) albo będziecie musieli pruć słupek, albo przespawywać zawiasy, albo kupować siłownik który ma tzw. szeroki kąt rozwarcia. Każde z tych rozwiązań to jakieś wydatki. Trzeba je oszacować i zdecydować się (zazwyczaj)... na to co sugeruje monter. Oczywiście pod warunkiem iż da Wam gwarancję na to ,że automaty będą prawidłowo pracowały w rozwiązaniu jakie on zaproponował. Gwarancji domagajcie się na piśmie... Który monter da Wam dłuższą i precyzyjniejszą gwarancję – ten będzie najlepszy...

Automaty do bram, siłowniki, ogrodzenia, szlabany. Bramy przesuwne, skrzydłowe, wjazdowe.Akcesoria do bram, napędów, automatów,

Sprzedaż, montaż i instalacja bram, szlabanów, domofonów i wideo domofonów oraz automatyki dystrybucja segmentowych bram garażowych i przemysłowych oraz paneli do produkcji bram, automatyka, szlabany, blokady parkingowe, ogrodzenia i bramy wjazdowe. Ocieplane segmentowe bramy nowego pokolenia, pozwalajšce rozwišzać problem ciepła i udowadniajšce, że bramy garażowe mogš być tak samo ciepłe, jak i œciany. Ogrodzenia, bramy, automatyka do bram, bramy garażowe, przemysłowe, wjazdowe, kute, metalowe, cynkowane, panele ogrodzeniowe, siatki, autobramy, zdalne, na pilota, kute panele ogrodzeniowe...Bramy garażowe, bramy garażowe uchylne, bramy garażowe segmentowe, bramy garażowe segmentowe, bramy garażowe segmentowe boczne, automatyka do bram garażowych, automatyka do bram firmy TOUSEK. Serwis bram.SKLEP-NAPĘDY DO BRAM Tousek, AUTOMATYKA DO BRAM, SILNIKI DO BRAM, SZLABANY.Tusek,, domofony, wideo domofony, automatyka bram, telewizja naziemna i satelitarna, TV SAT, satelitarne programy za darmo, Sat-gratis, pilot. Automatyka do bram Przesuwnych Skrzydłowych Garażowych Sterowanie radiowe Centrale sterujšce Akcesoria Szlabany Elementy mechaniczne bram Zamki, Elektrozaczepy Akumulatory zasilania awaryjnego Przewody...Do bram przesuwnych do bram skrzydłowych do bram garażowych.. Centrale sterujšce kontrola dostępu zdalne.....Wózki do bram przesuwnych listwy i akcesoria bram zawiasy do bram skrzydłowych.. Centrale alarmowe sygnalizatory telewizja....SAT, naziemna, dobór anten, dobieramy anteny naziemne - Sprzedaż, produkcja i montaż systemów kontroli dostępu, bram i ogrodzeń, szlabanów..

Posiada w swojej ofercie bardzo dużo rozwišzań bram i drzwi do.....Bramy i automatyka to również bardzo ważna czeœć branży stolarki budowlanej na naszym.....Firma oferuje siłowniki do bram przesuwnych, skrzydłowych, garażowych, nadajniki, lampy..

dodano Proponujemy: siłowniki do bram przesuwnych i uchylnych, siłowniki do bram garażowych, bramy, blokady wjazdu, bariery drogowe, bariery łańcuchowe, blokady automatyczne i mechaniczne, kolczatki bezwładnoœciowe i sprzężone z barierš drogowš, automatyka do drzwi przesuwnych otwieranych na ruch człowieka.

Wykonujemy konstrukukcje mechaniczne bram przesuwnych oraz skrzydłowych.

Elektromechaniczne siłowniki do bram skrzydłowych

Automatyzacja bram o małej intensywnoœći użytkowania

Podziemne siłowniki elektrohydrauliczne do bram skrzydłowych

Automatyzacja bram o dużej intensywnoœći użytkowania

Na naszej stronie znajdziecie Państwo bramy garażowe, bramy przemysłowe, wykonane jako wewnętrzne lub zewnętrzne. Ofertę uzupełnia automatyka do bram i przejazdów, bariery, szlabany elektro-mechaniczne, szlabany elektro-hydrauliczne. Wszystko to w oparciu o znanych, cenionych producentów.

      Na indywidualne zamówienia lub korzystajšc z seryjnej produkcji dostarczamy i montujemy bramy posesyjne, furtki, ogrodzenia. Dzięki szerokiej gamie dostawców, nasza oferta staje się bardziej wszechstronna i pozostawia szerokie możliwoœci dostosowania się do wysokich wymagań naszych klientów.

Sklep internetowy z automatykš do bram,bramami,ogrodzenienami,szlabanami

Bramy, ogrodzenia i szlabany - sprzedaż, montaż i instalacja. Serwis bram, szlabanów, domofonów i wideo domofonów oraz automatyki. Kowalstwo artystyczne, produkcja ogrodzeń, bram, krat i balustrad. Bramy wjazdowe, garażowe, przemysłowe oraz elementy i podzespoły do ich napędu i sterowania.Podukcja urzšdzeń parkingowych i magazynowych - słupki, blokady, zapory, szlabany parkingowe i drogowe. Balustrady, bariery nierdzewne, bramy i napędy do bram nasza oferta obejmuje: obejmujšca bramy garażowe, bramy przemysłowe, szeroka gamę napędów oraz sterowań. Swoim Klientom oferujemy krótkie terminy realizacji, szybkie dostawy, realizacje nietypowych zamówień oraz atrakcyjne ceny. Nasza współpraca z Klientami obejmuje porady, kalkulacje, pomiary oraz montaz.Automatyka bram, okien, drzwi, parkingów, szlabany, bramy garażowe, siłowniki hydrauliczne, elektromechaniczne, bramy uchylne, bramy przesuwne, bramy przemyslowe.Elementy budowlane: bramy, drzwi, oœcieżnice, napędy. Bramy: garażowe, rolowane, harmonijkowe, segmentowe, uchylne, przeciwpożarowe, szybkorolowane, wjazdowe, dla strazy pozarnej, przesuwne, wahadlowe z PCV; kraty rolowane, kurtyny paskowe, napedy do bram garazowych, sterowania, oscieznice stalowe.silowniki do automatyzacji bram wjazdowych, garazowych, systemy kontroli dostepu, szlabany i systemy parkingowe.LIDER W AUTOMATYCE DO BRAM silowniki do bram wjazdowych, garazowych, rolet okiennych, piloty, systemy parkingowe.bramy, kraty, rolety - producent - bramy garazowe segmentowe, bramy garazowe rolowane, bramy przemyslowe segmentowe, bramy przemyslowe rolowane, kraty rolowane stalowe, kraty aluminiowe, rolety zewnetrzne aluminiowe, rolety pcv, moskitiery, automatyka.Realizujemy kompleksowš obsługę dużych inwestorów gdzie montujemy bramy segmentowe oraz bramy wjazdowe, szlabany i ogrodzenia. Również klient indywidualny ma zapewnionš przez nas fachowš obsługę. Zgodnie z jego życzeniem i projektem wykonamy bramę wjazdowš, którš można zautomatyzować oraz ogrodzenie. W przypadku gdy klient nie posiada własnego projektu ogrodzenia i bramy oferujemy do wglšdu katalog naszych wyrobów i doradzamy najkorzystniejsze dla klienta rozwišzanie. Bezpłatnie jeŸdzimy dokonać pomiaru i doradzić najlepszy rodzaj bramy, bioršc pod uwagę jej przeznaczenie i funkcjonalnoœć...Zajmuje się sprzedażš bram garażowych uchylnych i segmentowych a także bram przemysłowych segmentowych, bram wjazdowych oraz automatycznego sterowania do wszelkiego typu bram. Mamy w ofercie bramy garażowe przeznaczone do rezydencji i domów wielorodzinnych...Bramy szybkobieżne, kurtyny pasowe. Drzwi garażowe boczne, Bramy garażowe Bramy uchylne Bramy sekcyjne górne Bramy sekcyjne boczne Automatyka do bram garazowych. Kompleksowe rozwišzania w zakresie automatyki i sprzętu parkingowego. Szlabany, kolczatki, siłowniki i mechanizmy do bram, kontrola dostępu. Stolarka stalowa: bramy, drzwi, balustrady. Bramy: garażowe (uchylne, segmentowe i rolowane), przemysłowe: (segmentowe, rolowane, kraty rolowane, harmonijkowe, przeciwpożarowe, szybkorolowane, wahadłowe z PCV, kurtyny paskowe, przesuwne); napędy do bram. Producent. Sprzedaż hurtowa, detaliczna. Bramy zewnętrzne, bramy przemysłowe, drzwi zewnętrzne, drzwi przemysłowe. W sprzedaży automatyka do bram znanych firm. Produkcja, hurt, serwis, bramy, automatyka i napędy do bram. Sprzedaż, montaż - bramy garażowe i bramy przemysłowe, drzwi antywłamaniowe, stalowe, drzwi przeciwpożarowe. Ofertę uzupełnia automatyka do bram i przejazdów, bariery, szlabany elektromechaniczne. TELBUD, Tousek poleca szeroki wybór bram garażowych bram przemysłowych drzwi wraz z montażem dla odbiorców indywidualnych i dla firm. Sprzedaż montaż instalacja serwis bram, szlabanów, domofonów, wideo domofonów, automatyki, Wysokiej klasy bramy przesuwne, bramy garażowe, ogrodzenia szlabany, domofony, wideo domofony, słupki, automatyka do bram garażowych, przesuwnych. Specjalizujemy się w sprzedaży detalicznej oraz hurtowej bram, systemów automatyki i sterowania. Jesteœmy przedstawicielem firm: TOUSEK,tusek. Profesjonalny kompleksowy montaż, transport, serwis. Produkujemy i montujemy ogrodzenia, bramy (bramy posesyjne, bramy przemysłowe), płoty i panele (panele kratowe, panele zgrzewane), a także przęsła. Posiadamy napędy do bram - automatyka.

Bramy, ogrodzenia, siatka - firma telbud oferuje: ogrodzenia, ogrodzenia panelowe, ogrodzenia siatkowe, ogrodzenia palisadowe, ogrodzenia ze sztachet, bramy, siatka, słupki. Firma obsługuje klientów instytucjonalnych i odbiorców indywidualnych, w zakresie dostawy, montażu i serwisu bram, prac zwišzanych z ogrodzeniem terenu, montażem bram garażowych i wjazdowych, automatyzacjš bram i wjazdów, instalacjš domofonów i elektryczna. Bramy Automatyka Szlabany - Firma oferuje bramy garażowe, bramy segmentowe, bramy przemysłowe, bramy ogrodzeniowe oraz szeroki wybór automatyki do bram i szlabany wjazdowe. Kompleksowe rozwišzania w zakresie automatyki i sprzętu parkingowego. Szlabany, kolczatki, siłowniki i mechanizmy do bram, kontrola dostępu.

Automatyka bram, okien, drzwi, parkingów, szlabany, bramy garażowe, siłowniki hydrauliczne.....Bramy garażowe Bramy uchylne Bramy sekcyjne górne Bramy sekcyjne boczne Automatyka do bram.....Autoryzowany dystrybutor firmy tousek lidera w dziedzinie produkcji bram garażowych, bram przemyslowych.. Montaż i dystrybucja sprzętu parkingowego szlabanów, kolczatek, siłowników i napędów do bram.

Mamy zaszczyt zaprosić Państwa do współpracy z naszš firmš oraz do zapoznania się z naszš ofertš handlowš. Firma nasza zajmuje się montażem i dystrybucjš szlabanów, kolczatek siłowników i napędów do bram. Jednym słowem, szeroko pojętego sprzętu parkingowego.